Prifloats logotype

Kundundersökningar

Hur säkerställer ni att alla i organisationen levererar på topp inom de områden era kunder värderar högst? Hur fångar ni upp tidiga varningssignaler innan kunden börjar se sig om efter andra leverantörer? Låt Prifloat ta era kundundersökningar till en ny nivå!

Nöjda kunder är ett hygienkrav i varje verksamhet. Daglig kontakt med kunden är självklart basen i utveckling av kundrelationen. Strukturerad kundmätning är dock ett viktigt komplement.

Kundnöjdheten i sig är viktig, men den är inte allt. Ni behöver även beakta kundlojalitet, varumärke, konkurrensjämförelse etc. Genom att kombinera standardiserade mått såsom NKI (NöjdKundIndex) och NPS (Net Promotor Score) med mer verksamhetsspecifika frågor får ni ut mycket mer av er kundundersökning.

Tänk också på att kundrelationer är färskvara. Genom att kombinera er årliga kundundersökning med händelsestyrd mätning ligger ni i fas med verkligheten. Hur mycket är det värt för er att fånga upp en kund i tid innan den byter leverantör…?

Lång erfarenhet från mätning av många verksamheter, effektiva verktyg och hög kompetens borgar för att Prifloat är den partner ni behöver för att mäta och utveckla era kundrelationer.

 

Kontakta oss för mer information

NCC Property Development

OlleForsberg3_beskuren_270_146”Prifloats mätningar är ett bra hjälpmedel för att prioritera våra resurser och har på ett överskådligt sätt fokuserat på att driva projektet framåt.” Olle Forsberg, Head of Sales and Investments på NCC Building Norway AS

Nyheter